02 December 2009

Pejam Celik, Pejam Celik…

Alhamdulillah… setinggi rasa syukur pada Allah, tuhan yang memberikan nyawa kepada hamba-hambaNya… Selawat dan Salam ke atas Junjungan besar Nabi Muhammad Saw, keluarga dan para Sahabat…

Pejam celik, pejam celik… masih lagi diberi aku nafas untuk menghirup udara yang nyaman tanpa sesen pun dibayar…

Pejam celik, pejam celik… dulu aku sebesar tapak tangan, kini dah sudah membesar mengalahkan emak dan ayah…

Pejam celik, pejam celik… Diri aku semakin lama semakin berubah… dari bayi ke kanak-kanak, dari kanak-kanak ke remaja, dan dari remaja ke dewasa… suatu perubahan hakiki setiap makhluk di muka bumi…

Pejam celik, pejam celik… bermacam perkara aku di ajar dan aku belajar, terkadang ikut yang salah.. Alhamdulillah ada teman yang tunjuk ajar…

Pejam celik, pejam celik… hidup aku kini semakin lama semakin menuju kepada-Nya… entah cukup atau tidak segala amal untuk di bawa kepada-Nya kelak.. Nau’zubillah.

No comments: