28 January 2009

KERDILNYA AKU...

Aku hanyalah insan,
Yang memerlukan ilmu dan iman,
Sebagai pembentuk jiwa rohani,
Untuk aku insafi diri,

Kerdilnya aku…

Dosa maksiat menggunung tinggi,
Sedang diriku bukan diriku,
Hanyalah pinjaman sementara waktu,
Esok lusa tiadalah aku,

Kerdilnya aku…

Yang dilarang itulah aku,
Yang disuruh tiadalah aku,
Yang haram aku endahkan,
Yang halal aku iakan,

Kerdilnya aku…

Secetek ilmu di dalam diriku,
Sekecil iman da dalam hatiku,
Sebagai bekal untukku,
Untuk bertemu dengan-Mu,

Kerdilnya aku…

Siapalah aku, siapalah aku,
Untuk berpijak di bumi-Mu,
Adakah aku hamba-Mu,
Tiadalah amal pada diriku,

Kerdilnya aku…

Ku mengharap pengampunan-Mu,
Moga aku menjadi hamba-Mu,
Terlepaslah aku dari siksa-Mu,
Dunia akhirat dalam diriku.

Kerdilnya aku…

By: luqiem

No comments: